pühapäev, märts 26, 2006

Kellelgi on rebaste välimäärajat?

Suur tänu kõigile, kes laenasid mulle oma linnuteatmikke või muul moel toetasid minu linnukeste joonistamise projekti. Nüüd on linnukestega ühel pool. Halleluuja! Aga ärge lootkegi, sellega te ei pääse mitte minu joonistamise teemalistest haladest. Mul on juba ees uus töövihik, mida joonistada (mis tõotab pikka hala teemal kuidas ma ühte või teist joonistada ei oska). Sellega seoses, kas rebaste välimääraja on olemas? Ja kui on, siis tahaks mina ka seda näha! Ma nimelt ei oska neid joonistada (näete? näete? juba hakkab pihta!)

A üldiselt olen ma täiesti lootusetu juhtum. Selle asemel, et korralikult tööd teha ja töövihiku esikaant joonistada, tegelen ma oopis täpselt sama asja paintis joonistamisega. Aga teate kui hea on vaadata, kuidas pilt üks kaks kolm valmis saab. Seda va kaanepilti joonistan ma ilmselt veel paar aastat. Ilmselgelt peaks värvipliiatsitelt mõnele kiiremale tehnikale üle minema.

A minu tänased bioloogiateemalised avastused:

  • Ainus puu, mida ma joonsitada oskan on kask - järelikult elavad rebased valdavalt kaasikutes.
  • Ainus põõsas, mida ma joonistada oskan on kadakas - järelikult elab rebaseid eriti hulgaliselt just saartel ja Lääne-Eestis
  • Ainus loom keda ma joonistada oskan on siga - ilmselt tuleb töövihiku koostajatel rebaseteema seateemaks muuta (Lustakate rebasekutsikate Riksi ja Reeda asemel õpetavad lapsi lugema hoopis porised põrsad: Põrss ja Porss).

Ja veel üks probleem. Nimelt kas ma peaks lasteialastele mõeldud töövihikusse tegema loomad sellistena nagu nad pärislooduses eksisteerivad või sellistena, nagu neid lasteraamatutes kujutatakse? Ilmselt vist ikka viimane variant, sest just see vanus on parim laste loodusest võõrutamiseks. No et nad arvakski, et rebased käivad metsas püksid jalas ringi, popsutavad piipu ja kutsuvad lapsi lugema (ma tean küll, et see oli tegelt kass) ja kui juhtuks elus rebast nägema, siis ei tunneks nad teda ära vaid arvaks, et tegu on mingi pokemoniga või midagi sellist (ma tõesti ei tea, mida need lapsed sealt telekast vaatavad

6 kommentaari:

  1. Mul tegelikult on rebaste välimääraja olemas, aga... see pole vist päris see mida sa tahad... minu oma nimelt TÜ mat99 lennu rebaste välimääraja :D

    VastaKustuta
  2. Ehh... Ma sain ka teada, miks saarel nii palju rebaseid on. ;)

    VastaKustuta
  3. To Mutt: Matirebastega pole mul tõesti midagist peale hakata, äärmisel juhul õnnestub vaeseid lapsukesi veel rohkem segadusse ajada.

    To Kaie: Niimoodi võib ju targaks saada, kas pole?

    VastaKustuta
  4. mis puutub laste loodusest võõrutamisse, siis sellekohapealt pean ütlema, et pol evaja vaeva näha. vaadake enda ümber ringi ja siis mõtelge veidi... kui palju on puid tallinna linnas, tartus kuresaares või mujal, just linnas!!!
    sest tänapäeva koorekiht just seal tuleb ja kui looduslapsed ka veidi süüa tahavad, siis tõttavad nad tööstuspiirkonda tööle, et omale vineid mp3 mängijaid osta:)
    ega muuks meil seda krõbisevat ju vaja pole:)
    seega kallis maailmaparandaja, ära muretse, sa mitte ei vii neid loousest kaugele vaid näitad, et rebane on ikkagi olemas... aga mis puutub joonistusse, siis on see väga tõepärane rebsik:) soovitan ka ühe silma kinni siduda, :) piraadivärk:)

    VastaKustuta
  5. Tegelikult on rebastest küll mingine raamat, mida mina päris väiksena lugesin... kui mälu ei peta, oli tegemist ühe Jüssi raamatuga, pealkiri oli "rebaste elust" (VIST)
    aga pildid olid seal ka ja suured. Raamat ise oli pigem säherdune suuremõõtmeline brošüür vist siiski..

    VastaKustuta
  6. Suur tänu Annu, mul tuleb see vist tõesti üles otsida :D

    VastaKustuta