teisipäev, detsember 21, 2021

Jõuluinimene

Nii, kuusk on ehitud, jõulukaardid saadetud, kingitused pakitud ja piparkoogid küpsetatud. Kui nüüd veel ühe asise jõululuuletuse ka leiaks, mis selgeks õppida, siis võiks jõulud minu poolest tulla! 

Pole midagi öelda, ma olen ikka jõulude inimene. Mulle see aeg lihtsalt kohutavalt meeldib. Mulle meeldib kingitusi teha ja kingituste pakkimine on see, mis minus tõelise jõulumeeleolu tekitab. Varasemalt võtsin ma selleks ühe õhtu, panin jõululaulud mängima ja siis pakkisin kuni poole ööni ja jõulutunne trügis ustest ja akendest sisse. Sel aastal olen 3-4 õhtut järjest jõudu mööda pakkinud. Kõike korraga ei saanud - osa asju olid alles poolel teel pakiautomaati ja kuna tööl on praegu täiesti mittejõululik hullumaja, siis kuluvad mõned kosutavad unetunnid ikka ära nii et päris poole ööni ei tahaks päkapikutseda. Nii olengi seda jõulumeeleolu  tilgutanud ja tundub, et sedamoodi töötab ka. 

Nädalavahetusel koristasin kogu elamise ära ja kui lastetuba välja arvata, siis on olukord enamvähem säilinud ja see on hea, sest segamini toas ei teki vähemalt minul küll mingit õiget tunnet. Lastetuba ma lihtsalt väldin. Isegi laste sussid on köögiaknal. Ilmselt ikka selleks, et päkapikud mänguasjade otsa koperdades poole öö peal ümber ei mõtleks ega kommi asemel küüslauku lastele ei tooks. Olgem ausad, päkapikkude vaatevinklist väga mugav asjade korraldus - poole vähem hiilimist.

Tavapärane jõulupori on ka asendunud külmunud maaga. Lund küll veel palju pole, aga jõuab. Saame ilusad valged jõulud. Täna tööl vaatasin parklas seisvaid autosid ja olin täielikus hämmingus. Kõik teised autod olid puhtad, aga minu oma oli lumine nagu oleks seal nädal aega seisnud. Ja ma ei räägi katusest. See oleks võibolla tõesti võinud hommikust saati lumine olla (laisk mina pluss viimase minuti väljumisrutt), samas kui teised kõik korralikult katused puhtaks pühivad. Ei, esiaken oli lumine. Ainult minu auto esiaken. Ja ma oleks tähele pannud kui see hommikul oleks pühkimata jäänud. Veider. Aga üldiselt olen seda meelt, et talvel peab olema külm ja lumi. Ainult kütta on vaja palju. Samas on nii mõnus suruda selga vastu sooja ahju...

Jõulukaarte on ka juba päris mitu tükki kogunenud. Ma olen vanamoeline ja armastan saata, ja loomulikult ka saada, päris kaarte/kirju. Ise saatsin terve sületäie kaarte. Kõik margid kulutasin ära. Nüüd tellisin Omnivast endale uue margivaru. Toreduse pärast tellisin igast võimalikust margist paar tükki. Küll see komplekteerija võis kiruda. Jõulurõõmu kõigile!

Kõige meeldivam osa jõuludest on loomulikult kingituste saamine! Nali. Ma pole saama peal väljas (kuigi päris ilma ka ei tahaks jääda). Kõige toredam on see, et pere tuleb jälle kokku ja sellega kaasneb mõnus segasummasumin! Ja selles osas, kas pidu on 23., 24., 25. või 26. detsembril on mul küll päris ükskõik. Kuupäev on vähetähtis (no päris märtsi ei tahaks lükata, aga paar päeva siia-sinna pole üldse muret).

Lõpetuseks meeleolu loomiseks lugu, mis viimasel ajal kõige rohkem kummitab (kohe peale Ühes väikeses Eesti linnas).



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar