neljapäev, oktoober 08, 2009

Nutt ja hala teemal "ma ei oska pannkooke teha"

Hoolimata igasugustest geneetilistest eeldustest lööb minus aegajalt välja tõeline võhiklus toidutegemises. Seda eriti juhul kui jutt käib eriti lihtsatest ja lausa elementaarsetest roogadest, nagu näiteks praekartulid või pannkoogid. No ei tule sellised nagu ma tean, et nad peaks olema. Näiteks pärmitaigna pirukaid võin ma teha silmad kinni ja seotud kätega ning ikka tulevad pigem söödavad välja. Pannkoogid aga ei tule hoolsa retsepti jälgmise tulemusel ka mitte õiged.
Eile üritasin jälle. Mps, kes on tõeline piimatöötlemistehas (vastupidiselt minule, kes ma piima ei armasta) oli unustanud pudelitäie (päris)piima töötlemata, nii et see oli mõnusalt hapuks läinud - hea eeldus pannkookide tegemiseks. Kui ma aga pannkooke tegema hakkasin, siis selgus, et mul polnudki kõiki komponente piisavalt. Jahu näiteks. Nii tuli kasutada seemnetega jahu. Pole just päris paslik pannkoogijahuks. Ja taigen tuli ka selline, et ei saanud sest ei õigeid ülepannikooke, ega lusikapannkooke. Ükskõik kuidas ma seda taigent ka timmisin. Ja kumbki minu pann ei suutnud rahuldavat tulemust anda. Nii juhtuski, et tegin väikese panniga suuri ja suure panniga väikesi pannkooke. Enamasti tuli välja hoopis prägeldus. Aga seda prägeldust oli palju. Suuuuuuuur kuhi. Maitsel polnud ju väga vigagi, aga kaubanduslik välimus täiesti puudus...
Nüüd ma natuke aega jälle pannkooke ei tee. No seni, kuni ma ära unustan, et ma ei oska.

3 kommentaari:

  1. Ma teen tavaliselt pannkoogijahuga, sinna pole vaja idagi muud peale piima(või vee) lisada ja valmis nad ongi. :)

    VastaKustuta
  2. Minu suhted pannkookidega on sama nutused, teed neid püsti, pikali või selili, ikka sama jama. Kinnisilmi on täitsa söödavad :)... eeldusel et ma olen nad on panni, lae või põranda küljest suutnud lahti kraapida.
    Samas olen kade - sul on vähemalt pärmitaina osas osavad käed.

    VastaKustuta
  3. Kuidas see Mps kunagi ütleski pannkookide headuse kohta... et kõige olulisem tegur on see, kes pannkooke pannil keerab (võite kolm korda arvata, kes pannkookide keeramisega tol korral tegeles), nii et pane ta ise neid seal panni peal ümber keerama. ;)

    VastaKustuta