esmaspäev, november 10, 2008

Laske sisse mardisandid...

Kui sa oled kunagi pöidlaküüdiga reisinud, siis võtad sa ka ise hääletajaid peale. Samamoodi lasevad need, kes on kunagi ise Marti jooksnud, kõik mardisandid ilusasti uksest sisse.

Mina olen alati mardi/kadripäeva armastanud. Oma varasest lapsepõlvest kuni hilise lapsepõlveni käisin ma ikka igal aastal marti ja kadrit jooksmas. Oleks veel mõni päev olnud kus võib kommi lunimas käia, küll ma oleks sel päeval ka välja läinud. Minu meelest oli see nii põnev. Kostüümide selga panemine ja siis hämaras õues arutlemine, et kes võiks sisse lasta ja kes võiks kommi anda. Ja kõige olulisem osa - saagi jagamine!

Nüüd ma olen juba vana ja marti enam ei jookse. Viimased kolm aastat pole enam jooksnud. Aga kommi ostan ikka. Ja kui kuulen marte lähenemas, siis ei keera ust lukku ega kustuta tulesid, tehes nägu nagu mind poleks kodus. Nii jääksid küll kommid mulle, aga samas, mul on ka elukestev dieet...

Ja nii juhtuski, et eile kaks mardihakatist kõvasti vastu ust prõmmisid ja laulsid, et neid ikka sisse lastaks. Loomulikult lasin. Vanade heade aegade meenutuseks. Olid kaks väikest suurte seljakottidega poissi. Pisukese pettumuse nad ju valmistasid. Lugesid küll kenasti luuletusi, aga häbematul kombel vihikust maha. Mõistatused olid neil ka vihikusse kirjutatud. Meie omal ajal, kui rohi oli rohelisem ja kommid magusamad, õppisime laulud ikka pähe....

igastahes palju häid mälestusi

mardilaupäevaga seoses on mul üldse uskumault palju häid mälestusi...

Ja õnne on mul ka nüüd jalaga segada. Karjaõnne ja muud säärast. Läheb tarvis

1 kommentaar:

  1. Isa Mati
    Meil olid eile kah siis eile Mardid-kaks väikest tüdrukut. Olin kah igaks juhuks kommikoti ostnud, aga selleks ajaks kui nad tulid oli seal veel ainult üks komm. Kuidas Sa seda ikka jagad. Õnneks oli meil aga sahvris ohjeldamatult õunu. Paraku olid Martide kotid väga väikesed. Kaks õuna sinna mahtus, aga kolmandaga oli probleeme. Muidu paistis kotist ikka raha ja peenemaid komme.Aga ega nende etteaste ka suurem asi olnud. Teisest toast kuulsin raske küsimuse ka ära-Millal on Mardipäev? Lemmi vist vastas isegi õieti. Siis kutsuti mind ka teisest toast ära.

    VastaKustuta