esmaspäev, detsember 11, 2023

Hamba mööda kellad

Kas sina oled jõululaulude ekspert? Tunned juba esimeste nootide põhjal ära, mis lauluga tegu? Piisab vaid üksikutest sõnadest ja juba võid terve loo ette siristada? Ma arvasin, et mina samuti. Aga kui Tirts tuli reedel lasteaiast koju ja nõudis, et ma laulaks talle laulu "hamba mööda kellad", siis jäin küll hätta. Väidetavalt oli ta seda lugu lasteaias kuulnud ning minagi olla alles hommikul seda laulnud (ta muidugi ei täpsustanud millisel hommikul). Ta isegi laulis selle mulle ette, aga abi oli sellest vähe.

No ei suutnud välja mõelda, mis laul see on. Ma sain aru, et seal on sees fraas "löövad kellad", aga edasi enam ei saanud. Lõpuks kirjutasin lasteaia õpetajale ja küsisin, et mida nad seal lastele mängivad. Õpetaja saatis mulle terve jõululaulude listi. Nii me siis kuulasimegi koos Tirtsuga jõululaule kuni lõpuks läks ta nägu särama. See ongi!

Ka peale 20. korda laulu kuulamist on ta veendunud, et õiged sõnad on "hamba mööda kellad" ja iga kord kui ma laulan teisiti, siis saan koledal kombel riielda.

Aga mis seal imestada. Kui ma ise väike olin, siis laulus "tiliseb tiliseb aisakell" sõitis saan minu arvates üle sooja karjamaa... kusjuures mul oli väga selge ettekujutus, miks see karjamaa keset talve soe oli. Loogiline, sest karjamaa oli kaetud paksu lumevaibaga ja lumekiht toimib soojusisolatsioonina, nii et lumevaiba all on karjamaa soe...

Ei tea, mis loogika võiks olla hamba mööda kelladel?

pilt on loodud Bingi pildiloojaga


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar