kolmapäev, august 07, 2024

Kostüümipaanika

 Meil on tulemas järjekordne juulilaager. Sel korral Astrid Lindgreni raamatute teemaline. Ja loomulikult tähendab see suuremat sorti kostümeerimist. Lidgrenil on palju vahvaid tegelasi, aga selliseid, kes oleks kuidagi eriti äratuntava välimusega just liiga palju ei ole kui Pipi ja Karlsson välja jätta. Eriti vähe on neid täiskasvanute seas. Mõtlesin, et olen popp ja noortepärane ja küsin AI-lt nõu. Küsisingi, et soovitagu Lindgreni tegelaskuju, keda võiks kostüümipeol kehastada keskealine ülekaalus naisterahvas. AI soovitas muumimammat. Kena Lindgren küll. Tõsi AI selgitas, et muumid ei ole Lindgreni tegelaskujud, aga pidavat siiski kandma edasi skandinaavia lastekirjanduse õhkkonda.

Egas midagi. Lasin aga silme eest läbi kõik Lindgreni raamatud ja leidsin endale sobiliku tegelase - Hildur Sokk (imekokk). No ja siis teatas ema, et ta on ise preili Sokk. Kogu kontseptsioon tuli ümber mängida.
Üleüldse on sellega üks rist ja viletsus. 
Esialgu oli plaan, et Tõruke on Vahtramäe Emil ja Tirts väike Iida. Siis selgus, et Tõrukesele Emil ei meeldi ja tuleb plaanid ümber teha. Tõruke ütles, et ta on häda pärast nõus olema üks Bullerby lastest. Olgu siis Bosse näiteks. Hakkame siis kõik Bullerby tegelasteks. Täpike oli nõus Liisaks hakkama (kuigi ma pole suutnud talle sobivat kleiti leida). Tirts aga teatas, et tema tahab ikkagi olla väike Iida, sest siis ta saab oma punase kleidi selga panna. No olgu, teeme siis kaks raamatut. Mpsi teeks Iida isaks Antoniks ja juu ma siis hakkan ema Almaks. 
Saame näha, kas ma jõuan kahe päevaga kõik kostüümid valmis.  Kui usinalt õmblen ja võimalikult vähe harutama pean (eile harutasin oma seelikul peaaegu kõik õmblused uuesti lahti, sest olin vale pidi kokku õmmelnud), siis ehk jõuangi, aga ma kardan, et see päädib suuremat sorti segadusega (sest koristamiseks küll aega pole).

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar