neljapäev, märts 25, 2010

Kala hakkab mädanema peast

Viimased päevad olen ma veetnud arvutades ja kalkuleerides. Varsti mu vaene peake lõhkeb sellest suurest arvutusest ja hakkab temaatiliselt tuld ja tuhka välja sülitama.
Kui palju mul raha on. Kui palju mul tõenäoliselt kolme kuu pärast raha võiks olla. Kui palju ma olen võimeline kokku hoidma. Ja kui mul õnnestub nii palju kokku hoida, et mädandatud kala maale minna, siis kas mul pärast elamiseks ka raha jääb ja millest kõigest planeeritust tuleks mul loobuda.
Kui palju maksab ööbimine hotelis, kui palju iglus, kui palju hoiaksin kokku, kui üldse ei ööbiks. Buss, auto, jalgratas või kondiaur?
Kui palju suureneks eelarve kui hüpoteetilist reisi pikendataks 1 päeva võrra. Kui palju kiirkeedunuudleid minu kott mahutaks. Kas eelarvesse võib lisada ka postkaardi kulu või jääb margirahast puudu.
Ehk siis kokkuvõtvalt kas ma saan endale lubada Islandi reisi või ma seda mitte ei saa.

Puht emotsionaalselt võttes läheks ma kohe. Esiteks on see maa, mida ma olen ikka külastada tahtnud. Teiseks, ma ei elaks seda üle kui teised lähevad ja mina ei saa minna (olgu-olgu, elaks küll, aga mis elu see oleks). Kolmandaks, kui nüüd ei lähe, siis ilmselt enne pensionipõlve seda võimalust uuesti ei teki.
Samas, kas mul üldse on reaalselt see võimalus või eksisteerib see vaid minu roosa mulli sees? Kui ikka raha ei ole, siis tee mis tahad, tasuta ei kipu midagi saama. Ja Island pole teatavasti teab mis soodukas maa.

Praegu on seis selline, et just siis kui ma jõuan juba peaaegu leppida tõsiasjaga, et mul seda raha ei ole ja reis jääbki vaid unistusesks, siis tärkab minus põhjendamatu optimism, et küll kuidagi ikka saab. See optimism asendub peatselt suure masendusega, et ega ikka tühjast kohast midagi ei võta. Tühjast tärkab aga uus lootus ja juba ma leian end uuesti arvutamas, et äkki ikka annab kusagilt veel natuke kokku hoida ja äkki ikka saab odavamalt ja äkki olen ma reisi võimalikke kulusid ülehinnanud....

Kas keegi tunneb, et ta tahaks minu reisi pisut toetada. Vabatahtlikke? Miks ma ei kuule kedagi?

2 kommentaari:

  1. Isa Mati
    Ehk laheneb see probleem muul moel. Olen lugenud, et seal oli just üks vulkaanike purskama hakanud. See vulkaanike pidi olema aga ühenduses hoopis suurema vulkaaniga ja kui see purskama hakkab, siis polegi seal enam suurt vaadata.

    VastaKustuta
  2. Raske kaalumise tulemusel otsustati, et sel suvel jääb Islandil käimata. Aga ükskord lendan ma niikuinii.

    VastaKustuta