kolmapäev, september 06, 2006

Ratsionaalne Inimene/Tõeline Tuulepea

Mida teeb üks Ratsionaalselt mõtlev inimene igasuguste hullude ideedega mis talle pähe torkavad? No kõige hullemad heidab ta kohe kõrvale kui täielikud absurdsused. Veidike vähem hullude puhul hakkab mõtlema ja kalkuleerima, planeerima, arvestama mõjusid ja tagajärgi, ning lõpuks lükkab kõrvale kui ebaratsionaalsed. Keskmiselt hullud ideed läbivad vähemalt sama kui isegi mitte tugevama turvakontrolli ja endiselt heidetakse kõrvale, kuna leitakse, et aja, raha ja muu säärasega on targematki teha. Lõpuks kui sõelale on jäänud veel vaid kõge pisemad ainult kergelt segased ideed, siis kord aastas mõtleb Ratsionaalne inimene, et olgu, ma teen selle hulluse ära (ja sõidab ühistranspordiga parki parte söötma) sellest adrenaliinisüstist jätkub talle pikaks ajaks ning on mida oma pöörasest noorusest lapselastele rääkida.

Aga kuidas käitub Tõeline Tuulepea igasuguste hullude ideedega? No mida hullem idee, seda kiiremini viib ta selle täide, et ei jõuaks ometi mõelda, kalkuleerida, planeerida ning arvestada mõjusid ja tagajärgi. Pärast kui tegu tehtud jõuab mõelda küll ja rohkem! Aga kindlasti mitte kahetseda! Ja vaesed lapselapsed... Kes jõuaks neid seniilse vanaema pajatusi ära kuulata...

Mis tea arvate, kas ma olen Ratsionaalne inimene või Tõeline Tuulepea?
Ma ise kaldun arvama, et Ratsionaalne Tuulepea.

Aga vähemalt on mul nüüd nii konserviavaja kui korgitser ja see on väärt ju ükskõik kui hullu tempu.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar